reklama

Ako som sa (pri)vydala do rodinného centra

Keď som po približne roku od narodenia syna konečne od neho odtrhla oči (a aj ruky a on sa odtrhol od ďalších častí môjho tela), „rozhliadla " som sa po Dúbravke a pocítila potrebu začať riešiť niečo iné ako len papanie, kakanie, či spinkanie. Náhodou (a som hrozne vďačná za tú náhodu), som našla iba 5 minút od nášho bytu materské centrum Macko (teraz už rodinné centrum Macko, ale to je jedno, ide o Macko, jasne?), tak som sa tam išla pozrieť, veď za pozretie veľa nedám a možno ten kuk dá niečo mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vstup do budovy som chvíľu hľadala. Železné, na hnedo natreté dvere (a ešte aj zboku) určite minul kopec mamičiek a pravdepodobne skončili ako ja, v miestnej knižnici. Ale trafila som, to bolo dôležité, aj mi prišla jedna mamina otvoriť. Spočiatku som chodievala do záhrady (keď mi nik neotváral na zvonenie na zvončeku, lebo v herni nebolo počuť) a toľko som na chodníku mávala a skákala, až si ma niekto cez okno všimol a otvoril mi.

Jedného dňa ma voľná gymnastika v záhrade prestala baviť, a keď som našla na nástenke malý papierik, že Macko hľadá niekoho ochotného (blbca, ako sa niekedy titulujem, ale to môžem iba ja, resp. môj manžel :) na fundraising, tak som sa prihlásila u Lenky. Síce u tej druhej Lenky, ale to nevadilo, lebo ona ma nasmerovala na Lenku správnu. Na otázku, že či mám skúsenosti, som sebavedomo odvetila, že nejaké mám, (to, že boli tak 10 rokov staré, našťastie nikoho nezaujímalo). A bola som prijatá, asi aj preto, že som bola jediný uchádzač.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď som mala obrovské šťastie, lebo som od Aďi D. dostala nejaké tipy na nadácie, ktoré práve otvárali grantové kolá. Dík, Aďi, dík, a ešte raz dík, lebo ak by si mi neporadila pred štyrmi rokmi, tak možno doteraz gúglim a zisťujem, kto, aké granty a dotácie poskytuje. Spočiatku ma neuveriteľne udivovalo, že na poradách (veľmi akčných - veď treba aktívne diskutovať, robiť zápis, dozerať na dieťa...) vládla lepšia disciplína a odborná úroveň, ako v niektorých komerčných firmách. Takmer hneď som pochopila, že dobrovoľníkov materských, či rodinných centier tvoria matky, ktoré musia „žonglovať" neustále s viacerými loptičkami (deti, manžel, ďalšia rodina, dobrovoľníctvo, ich vlastné hobby atď.) a preto sú veľmi efektívne. Nejeden manažér by sa mohol inšpirovať na tému time manažment. Cenné rady sa priam povaľovali okolo, takže som ich zbierala a zapisovala, aby som ich mohla použiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi ma povzbudilo, keď moja prvá žiadosť o grant bola úspešná (nebudem písať, od koho ho Macko dostalo, aby ma nik neobvinil z prílišného PR). Iste, časom prišli aj neúspešné žiadosti, ale našťastie tých úspešných bolo a je dostatok na to, aby ma od písania projektov úplne neznechutili. O tom, aké odborné vedomosti dokáže matka na materskej získať , napríklad koľko kubíkov zeminy sa vmestí do Tatrovky, ako ohlásiť „otvorenie" mreže na stavebný úrad, či je treba ohlásiť na miestnom úrade lampiónový sprievod, alebo nie, možno napíšem nabudúce.

Kristína Lipovská

Rodinné centrum Macko

Rodinné centrum Macko

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme rodinné centrum Macko v Bratislave - Dúbravke. Snažíme sa rodinám ponúknuť spestrenie života na MD a RD prostredníctvom možnosti vzdelávania pre rodičov i deti a vytvárať relax a priestor pre sebarealizáciu. Snažíme sa o to, aby rodičia neskĺzavali do stereotypu a izolácie počas náročného obdobia starostlivosti o malé dieťa. http://www.mcmacko.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu